بازی سالم، برای جامعه سالم

خلق ایده‌های شگفت‌انگیز برای ساخت بازی‌های ویدئویی

کلیدواژه ها:  
سه شنبه ٠٥ بهمن ١٤٠٠

این روزها همه میدانند که بازی‌های ویدئویی، جزو یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها به شمار میرود و در حالی که روشی بسیار عالی برای گذراندن وقت و سرگرمی است، ساخت یک بازی ویدئویی نه تنها به شما کمک می‌کند تا خلاقیت و دانش خود را ارتقا دهید، بلکه می تواند، در صورت خلق یک اثر با کیفیت، به یک محصول فوق‌العاده سودآور نیز تبدیل شود.

برای تحقق ایده ساخت یک بازی ویدئویی لازم نیست حتما در دانش کدنویسی متخصص باشید. محبوب‌ترین بازی‌های امروزی همگی ریشه در مفاهیم و ایده‌ها دارند و اگر می‌خواهید موفق شوید، ضروری است که ابتدا یک ایده عالی خلق کنید. هنگامی که ایده نهایی خود را پرورش دادید، می‌توانید یک تیم بازیسازی را پیدا کنید که به شما در توسعه بازی و رسیدگی به جنبه فنی ساخت بازی کمک کند.

1233-1

اما دقیقاً چگونه ایده‌های بازی‌های ویدئویی را تولید کنیم؟ مهمتر از آن، چگونه ایده‌هایی تولید کنیم که برای سلایق دیگران نیز جالب باشند؟ 

یک جایگاه برای شروع انتخاب کنید

مانند هر صنعت دیگری، اگر می‌خواهید یک بازی ویدیویی بسازید، پیدا کردن جایگاه و نقطه شروع ضروری است. در حالی که هیچ چیز شما را از جاه طلبی و تلاش برای ترکیب مفاهیم مختلف از ژانرهای مختلف برای ایجاد بازی خود باز نمی دارد، بهتر است در ابتدا در یک موضوع مشخص تمرکز و سعی کنید در یک زمینه خاص عالی باشید. ابتدا در مورد ژانر بازی ویدئویی خود تصمیم بگیرید؛ آیا می خواهید یک بازی نقش آفرینی ایجاد کنید؟ تیراندازی اول شخص چند نفره؟ یک بازی ماجراجویی مبتنی بر داستان؟ این اولین مسئله‌ای است که باید در نظر بگیرید چرا که این تصمیم تمام ایده‌های دیگری که در ادامه باید در نظر بگیرید، هدایت میکند.

 

از دیگران درباره بازی‌هایی که دوست دارند پرس و جو کنید

طبیعتاً باید مطمئن شوید بازی که قصد ساختن آن را دارید، فقط برای سلیقه شخصی شما نیست. این امر مهم است که مطمئن شوید ایده‌های شما همچنان می‌تواند برای افراد دیگر نیز جذاب باشد. برای کمک به درک اینکه چگونه ایده خود را شکل دهید، از افراد دیگر در مورد بازی‌هایی که دوست دارند سوال کنید. همچنین بدانید که چه عنصری این بازی‌ها را برای آنان لذت بخش کرده است و سعی کنید متوجه شوید که چگونه می‌توانید تجربیات و احساسات مشابه را با بازی خود ترکیب کنید.

 

حتما ایده‌های خود را یادداشت کنید

ایده‌ها و افکار خلاقانه می توانند در هر مکان و زمان به سراغ شما بیایند. گاهی اوقات در ذهن شما میمانند و گاهی فراموش میشوند. پس خیلی مهم است که ایده‌های خود را یادداشت کنید تا بتوانید در فرصت مناسب‌تر این ایده‌ها را بررسی و توسعه دهید. ممکن است از نوشتن ایده‌های متنوع خود، ایده جدیدتر و در عین حال بهتری به ذهن شما خطور کند.

 

افکار خود را متمرکز یک موضوع کنید

زمانی که در حال توسعه بازی خود هستید، بهتر است به پرورش یک موضوع پایبند باشید. داشتن و تمرکز برروی یک موضوع مشخص از قبیل جنگ، فانتزی، ورزش و یا هر موضوع دیگری که فکرش را کنید، مهم است، چرا که این موضوع بازی است که مسیر حرکت شما برای ساخت بازی را مشخص میکند. داشتن یک موضوع اصلی به شما کمک می کند تا به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید و این توجه به جزئیات است که بازی‌های عالی را از بازی‌های دیگر متمایز می کند. 

 

جهان خود را بسازید

پس از آن که زمینه و موضوع بازی خود را مشخص کردید، نوبت به خلق جهان بازی خود با شخصیت‌ها، مکان‌ها و داستان‌های منحصربه‌فرد خود است. در این قسمت می توانید تمامی افکار خلاقانانه خود را آزاد کنید. ساختن یک جهان به بازی شما کمک می کند تا اثری از خود به جای گذارید. داستان‌هایی که در بازی خود تعریف می کنید، اگر برای مخاطبان شما سرگرم‌کننده باشند، بی شک دلیل استفاده آنان از بازی شما خواهد شد.


nature-conservation-480985_1280

 

اخبار و نظرات دیگران درباره بازی خود را بخوانید
اگر قصد دارید در صنعت بازیسازی جای خود را محکم کنید و فعالیت خود را با ساخت بازی‌های دیگر ادامه دهید، بسیار مهم است که بدانید سازندگان دیگر در چه شرایط و جایگاهی وجود دارند و یا مخاطبین به دنبال چه موضوعاتی در بازی ها هستند. سایت‌ها و مجلات معتبر رسانه‌های بازی را دنبال کنید و در مورد عناصری که می توانید در بازی خود استفاده کنید، مطالعه کنید. همچنین به نحوه نقد بازی‌های ویدئویی امروزی توجه داشته باشید تا بتوانید از تجربیات دیگر بازی‌های ویدئویی موجود در بازار استفاده کنید.

 

بازی های مختلف را انجام دهید
مسلماً بهترین راه برای کمک به شما در ایجاد ایده‌ها، انجام مداوم بازی‌های ویدئویی است. با انجام بازی های مختلف، به جای یک بازیکن قدم می گذارید و می‌توانید به عناصری در بازی که از آنها لذت می‌برید و اتفاقاتی که نمی‌پسندید توجه کنید. با وجود تعداد متعدد شرکت‌های بازیسازی، رقابت در صنعت بازی همیشه دشوار است. شما باید با تجربه کردن آنچه که سایر بازی‌ها ارائه می‌دهند، به درک اینکه چگونه می توانید محصولی بهتر از آنها خلق کنید، برسید.

 

از هنرهای دیگر الهام بگیرید
در ساخت یک بازی موفق، لزوماً نباید فقط از بازی‌های ویدئویی الهام گرفت. ایجاد بازی‌های ویدئویی نیز یک هنر است و یک راه عالی برای خلق اثری زیبا، الهام گرفتن از هنرهای دیگر است. توجه داشته باشید که امروزه چه موضوعاتی در فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، موسیقی یا سایر رسانه‌ها رواج دارد و سعی کنید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید این موضوعات را با بازی خود ترکیب کنید. 

lego star


به یاد داشته باشید که برخی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های ویدئویی، زمانی از یک تیم و بازی بسیار کوچک شروع کرده و در مسیر علاوه بر گسترش بازی خود، مهارت و دانش خود را ارتقا دادند و امروزه جزو بزرگترین سازندگان بازی در دنیا هستند. کسانی که تنها یک بازیکن و طرفدار بازی‌های ویدئویی بودند و ساخت بازی خود را از یک ایده ساده و کوچک شروع کردند.

علی دارابی منبع:www.root-nation.com

نظر شما درباره این مقاله

الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
comment
پر کردن این فیلد الزامی است