بازی سالم، برای جامعه سالم

برنامه دولت بلژیک برای ایجاد معافیت‌های مالیاتی در صنعت بازی‌های ویدیویی

کلیدواژه ها:  
شنبه ٢١ خرداد ١٤٠١

صنعت بازی های ویدیویی بلژیک به زودی از مشوق‌های مالیاتی بهره‌ مند خواهد شد. زیرا دولت فدرال بلژیک اقدام به تصویب قوانین جدیدی کرده که تا پایان سال عملیاتی خواهند شد .

دولت در نظر دارد تا با ایجاد معافیت‌های مالیاتی، که موجب افزایش سود سرمایه گذاران می شود، جذب سرمایه برای استودیوهای بازی سازی را تسهیل کنند. در حال حاضر بخش‌های دیگر مانند صنعت فیلم از این معافیت‌ها برخوردار هستند ولی برای اولین بار است که بازی سازی نیز شامل این قوانین خواهد شد. لازم به ذکر است قوانین معافیت مالیاتی حداکثر تا اول ژانویه ۲۰۲۳ اجرایی خواهند شد.

مشابه با معافیت‌های مالیاتی بازی‌های ویدیویی در انگلستان، بازی‌ها از نظر کیفی بررسی خواهند شد و باید شرایط خاصی داشته باشند. برای مثال حداقل نیمی از تیم توسعه دهنده باید در بلژیک استخدام شده باشند یا از مالیات دهندگان بلژیکی باشند .

انجمن تجاری BelgianGames و شرکای آن سال هاست که برای تصویب این قانون تلاش می کنند. آقای دیوید وربروگن، مدیرعامل این نهاد تجاری طی یک بیانیه رسمی، از مشخص شدن یک تاریخ مشخص برای اجرای این قانون ابراز خوشحالی کرد. در این بیانیه آمده است: ” ما هنوز به تایید رسمی پارلمان فدرال و کمیسیون اروپا نیاز داریم اما این کار به ما فرصت می دهد تا شرکت‌های بازی سازی را برای ورود سرمایه گذاران آماده کنیم.

این انجمن انتظار دارد که معافیت‌های مالیاتی، باعث ایجاد مشاغل بیشتر در صنعت بازی‌های ویدیویی شده و فرصت‌های جدیدی در بخش محتویات سمعی و بصری ایجاد کند.

احسان قابچی منبع:gamesindustry.biz

نظر شما درباره این مقاله

الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
comment
پر کردن این فیلد الزامی است