بازی سالم، برای جامعه سالم

رونمایی از هدست واقعیت مجازی (VR) جدید شرکت سونی

کلیدواژه ها:  
دوشنبه ٢٢ فروردين ١٤٠١

شرکت سونی از هدست پلی استیشن «PSVR2» خود رونمایی کرد که بر اساس ظاهر پایه PS5 ساخته شده است.

PSVR 2 گام بعدی سونی به دنیای واقعیت مجازی است که بر اساس هدست واقعیت مجازی پلی استیشن که در سال 2016 برای سیستم PS4 منتشر شد، ساخته شده است. هدست جدید انحصاری PS5 نوید وضوح بیشتر، سیستم جدید ردیابی چشم و میدان وسیع تری را می دهد. 

Hideaki Nishino، معاون ارشد قسمت پلتفرم سونی، در وبلاگ PlayStation توضیح می دهد که ظاهر PSVR 2 از ظاهر خمیده، سفید و مشکی PS5 و سایر لوازم جانبی آن الهام گرفته شده است. با این حال، خود هدست به گونه‌ای طراحی شده است که با ظاهر «Orb» (کنترل‌کننده‌های Sense VR) مطابقت داشته باشد که همچنین برای مطابقت با طرح رنگ PS5 به‌روزرسانی شده‌اند.

Nishino همچنین اضافه کرد که تکنولوژی در هدست VR2 به قدری پیشرفته است که حتی تقریبا فراموش می‌کنید که شما در حال استفاده از هدست و یا کنترلر هستید. این هدست همچنین دارای یک دهانه تهویه برای اطمینان از گردش هوا و جلوگیری از بخار کردن لنزها است. 

هدست PSVR2 تصاویر را با فوکوس واضح و به صورت 4K , 120Fps نمایش میدهد که به گفته شرکت صونی در این عینک از دو نمایشگر OLED با رزولوشن 2000 در 2040 استفاده شده است. جالب است بدانید در این هدست از تکنولوژی جدید ردیابی چشم (Eye Tracking) استفاده شده است. این قابلیت به بازیکن کمک میکند که با تغییر نقطه دید خود در بازی، مناطق را بهتر مشاهده کند. به عنوان مثال اگر بازیکن به درختی در گوشه تصویر نگاه کند، هدست به صورت خودکار برروی درخت متمرکز میشود تا تصویری شفاف تر از درخت ارائه دهد.

33333

تفاوت بسیار بزرگ این هدست با سایر هدست‌های واقعیت مجازی این است که در داخل PSVR2 چهار دوربین تعبیه شده است که حرکت چشمان و هدایت‌کننده بازی (Controller) را به خوبی تشخیص میدهد و به بازیکنان، از نظر تعیین فضای بازی، آزادی بیشتری ارائه میدهد. 

از دیگر قابلیت‌های این هدست میتوان به موتور داخلی تعبیه شده اشاره کرد که تجارب بازی مانند تکان‌های وسایل نقلیه در هنگام رانندگی در بازی و یا لرزش خفیف ضربان قلب شخصیت بازی در زمان هیجان را به ارمغان می‌آورد.

اگر قبلا از هدست‌های مشابه و یا VR1 شرکت سونی استفاده کرده باشید، حتماً کابل‌های متعدد دستگاه همیشه برای شما مشکل ساز بوده و همواره به صندلی و یا خود هدست گره میخوردند. در VR2 تنها و تنها یک کابل USB طراحی شده است که با اتصال این کابل به قسمت جلوی کنسول خود، به راحتی میتوانید از این هدست استفاده کنید. 

دسته‌های هدایت کننده هدست (Controller) باتوجه به شکل ظاهری خود، به نام Orb شناخته شده‌اند که به گونه بسیار جدید و با ظاهری متفاوت از هر هدایت کننده‌ای دیگری طراحی شده‌اند.از قابلیت‌های این هدایت کننده‌ها میتوان به تشخیص لمس انگشت (PSVR2 Sense) اشاره کرد که به بازیکنان اجازه میدهد حتی زمانی که دکمه‌ها را فشار نمیدهند، اشیا و محیط داخل بازی را لمس کنند و با آنان تعامل داشته باشند. در این Controller دکه‌ای برای گرفتن و برداشتن اشیا نیز تعبیه شده است.


222222

 controller

 

در جدول زیر هدست PSVR2 با محصول قبلی پلی‌استیشن و چند هدست مجازی مطرح دیگر مقایسه شده است.


 compare

در حال حاضر تاریخ انتشار رسمی PSVR2 اعلام نشده است اما شایعاتی درباره اینکه ممکن است هدست در سه ماهه دوم سال 2022 (اواسط پاییز) عرضه شود اما ممکن است این تاریخ باتوجه به اقدامات و نگرش‌های سخت‌گیرانه شرکت سونی، به تعویق بیفتد.

 


منابع:

 

www.playstation.com

www.gamesradar.com

www.ign.com

 

 

علی دارابی منبع:www.playstation.com

نظر شما درباره این مقاله

الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
comment
پر کردن این فیلد الزامی است