بازی سالم، برای جامعه سالم

ممنوعیت بازی Diablo Immortals در هلند و بلژیک

کلیدواژه ها: ممنوعیت-بازی--Diablo-Immortalsدر-هلند-و-بلژیک 
دوشنبه ٣٠ خرداد ١٤٠١

اواخر ماه آوریل، شرکت بلیزارد اعلام کرد بازی  Diablo Immortals به صورت رایگان بر روی گوشی های هوشمند منتشر خواهد شد و کاربران پی سی نیز به نسخه بتا این بازی دسترسی خواهند داشت. پیش از تاریخ رسمی انتشار بازی، امکان پیش ثبت نام از طریق وب سایت بازی، گوگل پلی و اپ استور اپل، برای بازیکنان فراهم شده بود، اما حالا در کشورهای هلند و بلژیک، امکان پیش ثبت نام برای بازی حذف شده است.

شرکت بلیزارد تایید کرده که این بازی در هلند و بلژیک عرضه نخواهد شد. بلیزارد علت عدم انتشار Diablo Immortals را شرایط فعلی بازیها در هلند و بلژیک عنوان و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است، ولی به نظر می رسد لوت باکس های موجود در بازی، علت اصلی این اقدام باشند.

کمیسیون بازی بلژیک، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای لوت باکس های بازی ها دارد. طبق این قوانین، وجود لوت باکسی که بازیکنان بتواند با پرداخت پول آن را خریداری کنند و شانس، در به دست آوردن محتوای درون لوت باکس دخیل باشد، خلاف قانون حساب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از بازی‌های رایگان اجازه انتشار در بازار بلژیک را ندارند.

طبق قوانین هلند، فقط در صورتی لوت باکس یک بازی شانسی تلقی می شود که ارزش اقتصادی داشته باشد، یعنی باید بتوان محتوای مجازی لوت باکس را با پول واقعی معامله کرد. تا لحظه نگارش متن، خبری مبنی بروجود بازار مجازی در بازی Diablo Immortals منتشر نشده و بالطبع امکان فروش محتوای لوت باکس ها دربازی وجود ندارد، به همین دلیل این بازی در کشور هلند نیز ممنوع شده است.

اوایل سال جاری، سازمان بازی هلند  Dutch Gaming Authority شکایتی علیه شرکتElectronic به دادگاه ارائه داد. موضوع این شکایت، پک های بازیکن بخش فیفا آلتیمت FUT بازی  FIFA 22 بود. قاضی پس از بررسی ادعاهای طرفین، به این موضوع اشاره کرد که پک‌های بازیکان را نمی توان یک بازی اسلات ماشین مستقل در نظر گرفت و این پک‌ها بخشی از بازی مهارتی FUTهستند، در نتیجه با قوانین شرط بندی در کشور هلند تضادی ندارند.

با این استدلال احتمالا برای بازی‌های دیگری که لوت باکس دارند نیز صدق می‌کند یکی از کاربران سایت ،Reddit با انتشار پیغامی منتسب به شرکت بلیزارد، مدعی شده که این شرکت اکانت‌های بازیکنانی که ازکشورهای هلند و بلژیک وارد بازی شوند، مسدود خواهد کرد. وجاهت مطلب منتشر شده توسط این کاربر هنوز تایید نشده است.

احسان قابچی منبع:

نظر شما درباره این مقاله

الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
comment
پر کردن این فیلد الزامی است