بازی سالم، برای جامعه سالم

چند راه‌کار برای «کسب درآمد» از طریق انجام بازی‌های ویدئویی

کلیدواژه ها:  
شنبه ١٤ اسفند ١٤٠٠

این روزها کسب درآمد از بازی‌های ویدئویی برای بسیاری به یک جریان نسبتاً قابل قبول تبدیل شده است. با وجود پلتفرم‌های مختلف برای انتخاب و عرضه بازی‌های سرگرم‌کننده برای تمامی سلیقه‌ها، صنعت بازی‌های ویدئویی شاهد افزایش گسترده بازیکنان بوده است. انجام بازی‌های ویدئویی می‌تواند راهی عالی برای صرف اوقات فراغت و سرگرم شدن باشد و ممکن است به راهی برای کسب درآمد اضافی نیز تبدیل شود. راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق بازی وجود دارد. از جمله آنان میتوان به انجام بازی‌های آنلاین، ساخت محتوای بازی‌های ویدیویی، روزنامه‌نگاری در زمینه بازی، شرکت در رویدادهای بازی حرفه‌ای و پخش زنده روند بازی اشاره کرد.

البته این درآمدها را میتوان به یک درآمد جانبی در کنار یک شغل بزرگ‌تر نگاه کرد. به عبارتی دیگر تنها انجام بازی‌های ویدئویی نمی‌تواند یک شغل کامل برای تامین مخارج زندگی برای شما باشد.


چگونه با بازی کردن بازی های ویدئویی درآمد کسب کنیم


فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در کنار انجام بازی‌های ویدئویی، درآمدی، هرچند ناچیز، نیز به دست آورید. نسبت به علایق و بازه‌های زمانی آزاد خود، می‌توانید جایگاه خود را در دنیای بازی‌های ویدئویی پیدا کنید و در کنار دنبال کردن یک علاقه، درآمد کسب کنید.

  • یک صفحه شخصی در شبکه‌های ویدئویی مانند «آپارات» ایجاد کنید

بسیاری از بازیکنان در دنیای بازی از طریق همین کانال‌های ویدئویی اینترنتی کسب درآمد می کنند. می‌توانید پخش‌های زنده یا ویدئوهای از پیش ضبط‌ شده بازی خود را برای دیگران به اشتراک گذارید تا دیگران روند بازی موردنظر خود قبل از تهیه آن را در صفحه شما ببینند. همچنین می‌توانید آموزش‌های بازی‌های ویدئویی، آموزش‌های روند بازی، مرور نکات کلی بازی و آموزش حل معماهای بازی را در ویدئوهای خود به اشتراک گذارید تا دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید و از کانال خود کسب درآمد کنید. هرچه قدر ویدئوهای شما جامع، باکیفیت و حرفه‌ای‌تر باشند، طبیعتاً بینندگان مطالب شما بیشتر می‌شود و شبکه‌های ویدئویی برروی ویدئوهای شما تبلیغات قرار میدهند که درصدی از درآمد تبلیغات به شما تعلق خواهد گرفت.

  • بازی بسازید !

میتوانید در پشت صحنه صنعت بازی فعالیت کنید و هم یک بازیکن ماهر و هم یک طراح بازی باشید. حتی بدون تحصیلات حرفه‌ای و یا گذراندن دوره‌های بازیسازی، می توانید از طریق اینترنت با بازیسازی آشنا شوید و نسبت به علاقه خود مسیری را انتخاب و در آن دانش کسب کنید. همچنین میتوانید در «انستیتو ملی بازی‌سازی» ثبت‌نام کنید و در دوره‌های متنوع بازیسازی شرکت کنید. پس از کسب دانش کافی با شرکت‌های طراحی بازی همکاری کنید تا یک بازی جدید بسازید. البته کسب دانش کافی برای ساخت یک بازی نیازمند صرف وقت و مطالعه فراوان است که در عین حال میتواند به یک شغل پردرآمد برای شما تبدیل شود و به جرات میتوان گفت که بهترین بازی‌سازان زمانی یکی از بهترین بازیکنان بوده‌اند.

  • به دیگران، حرفه‌ای بازی کردن بیاموزید

اگر به آموزش و بازی کردن علاقه دارید، می‌توانید این دو علاقه را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک کسب و کار مربیگری بازی‌های ویدئویی راه‌اندازی کنید. به‌عنوان مربی بازی‌های ویدئویی، مسئولیت‌های شما شامل جستجو در آموزش‌های روند بازی، دادن نکات و توصیه‌هایی به بازیکنان برای بالا بردن مهارت در بازی و کمک به بازیکنان برای بهبود سطح بازی در هنگام تمرین برای مسابقات بازی‌های ویدئویی است. این روزها در گیم‌نت‌ها بازیکنان حرفه‌ای به کسانی که علاقه‌مند ماهر شدن در بازی خاصی هستند، آموزش‌هایی از قبیل مهارت‌های جدید، نکات و ترفندها، ضربه‌های پیچیده و بسیاری موارد دیگر ارائه میدهند. البته باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک مربی بازی، شما باید یک بازیکن کاملا حرفه‌ای در آن رشته باشید تا دیگران شما را به عنوان مربی قبول داشته باشند.

  • نویسنده و یا روزنامه‌نگار بازی شوید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای فعالیت در این صنعت، روزنامه‌نگاری بازی است. امروزه مجلات و روزنامه‌های کاغذی در دنیا کمرنگ‌تر شده‌اند و اغلب مخاطبین دنیای تکنولوژی، اخبار و مطالب خود را از روی اینترنت دریافت میکنند. روزنامه‌نگاری در صنعت بازی نیز میتواند در قالب اینترنتی، برروی سایت خبری، وبلاگ، شبکه اجتماعی و ... باشد. شما میتوانید درباره نسخه‌های جدید بازی‌های باکیفت خبر بنویسید، بازی‌ها را انجام می‌دهید و نظرات خود را اعلام کنید. یک منتقد بازی شوید و یا درباره اتفاقات مهم دنیای بازی مانند رویدادها و مسابقات، برای علاقه‌مندان مطلب بنویسید. تمامی این‌ها نیازمند تقویت مهارت شما در نویسندگی و توجه به اخبار مناسب برای تهیه مطلب است.

  • آزمایش‌کننده کیفی (QA Tester) بازی شوید

هربازی قبل از انتشار توسط تسترهای کیفی بارها و بارها انجام و تست میشود. تسترها معمولاً بازیکنان بسیار حرفه‌ای و آشنا به بازی هستند تا بتوانند باز‌ها را به سرعت و بدون در نظر گرفتن جنبه سرگرمی برای خود انجام دهند. وظیفه اصلی آنان پیداکردن مشکلات بازی (BUG) و در عین حال ارائه راه‌کارهای منطقی و مفید برای بالابردن کیفیت بازی است. درآمد این بازیکنان به صورت ساعتی محاسبه میشود و از شغل‌های پردرآمد در دنیای بازی است. شاید در نگاه اول شغلی ساده و بسیار سرگرم‌کننده به نظر رسد اما در حقیقت انجام یک بازی نیمه کاره دارای مشکلات متعدد به صورت مکرر برای بررسی و رفع مشکل مورد نظر بسیار خسته کننده است. متاسفانه در کشور ما فعالیت تسترها اغلب نادیده گرفته شده و تست بازی یک کار ساده و بدون نیاز به نیروی متخصص شناخته شده است. از همین رو بازیکنان شاهد مشکلات (BUG) متعدد در بازی‌های ایرانی هستند و در روند بازی مسائل بی‌کیفیت زیادی دیده میشود.

  • در مسابقات بازی شرکت کنید

شرکت در مسبقات کوچک گیم‌نت و بازیگاه‌ها و یا در مسابقات بزرگ‌تر میتواند یک درآمد موقت برای بازیکنان حرفه‌ای به وجود آورد. همچنین لیگ بزرگ بازی‌های ویدئویی نیز توسط «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» در چند رشته مختلف با جوایز نقدی ارزنده، در ایران برگزار میشود که بازیکنان از سراسر ایران در این مسابقات شرکت میکنند. البته دوره قبلی مسابقات به دلیل شرایط موجود به صورت آنلاین برگزار شد و تنها رقابت‌های نهایی به صورت حضوری انجام گرفت. حالا اگر شما خود را یک بازیکن حرفه‌ای در رشته‌ای میدانید، با جستجو در اینترنت و اخبار بازیگاه‌های کوچک، میتوانید از مسابقات متعدد در حال انجام مطلع شوید و در آنها شرکت کنید.

 

اگرچه نمیتوان به بازی کردن به عنوان یک شغل کامل و پردرآمد نگاه کرد اما اگر یک طرفدار پروپا قرص بازی‌های ویدئویی هستید، میتوانید با همین مسائل جانبی، بخشی از سرگرمی خود را به درآمدی کوچک تبدیل کنید.

علی دارابی منبع:www.smallbiztrends.com

نظر شما درباره این مقاله

الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
الزامی
پر کردن این فیلد الزامی است
comment
پر کردن این فیلد الزامی است