Elden Ring
- پلتفرم:Xbox one,Xbox 360,Ps4,Windows
- سبک:اکشن - نقشآفرینی
- مدل درآمدی:کاملاً پولی (پریمیوم)
- تولید:.FromSoftware Inc
- وضعیت شبکه:ترکیبی از آنلاین و آفلاین
- جنسیت مناسب برای این بازی:پسر پسند
- پشتیبانی از زبان فارسی:کاملا بیگانه
- تناسب تبلیغات بازی با محتوای بازی و سن بازیکن:تبلیغات ندارد
مخاطبین این بازی باید بدانند
«Elden Ring» یک بازی اکشن نقشآفرینی است که توسط شرکت ژاپنی FromSoftware ساخته و توسط شرکت Bandai Namco Entertainment در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰، بر روی پلتفرمهای ویندوز، پلی استیشن 4-5، ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 منتشر شده است.
بازی از زاویه دید سومشخص است و بازیکنان میتوانند آزادانه در دنیای باز(Open World) سفر کنند. عناصر گیمپلی شامل جنگیدن، به دست آوردن آیتم، اسب سواری، تعامل با شخصیتهای جانبی غیربازیکن (NPC) و ارتقاء سطح قدرت، تجهیزات، سلاحها و یادگیری جادوها است. بازی از سری مجموعههای Soul است که در این عنوان از قابلیت جهان باز استفاده شده و مورد استقبال طرفدارن پروپا قرص این سبک قرار گرفته است.
مجموعه بازیهای Soul
این بازیها مجموعهای از بازیهای اکشن نقشآفرینی هستند با انتشار بازی Demon's Souls برای پلی استیشن 3 در سال 2009 آغاز شدند و در ادامه با بازیهای Dark Souls به یک سبک مختص برای خود در میان بازیکنان تبدیل شدند.
این مجموعه بازیها به دلیل سطح بسیار بالای سختی، متمایز از بازیهای دیگر هستند و مورد تحسین قرار گرفتهاند. علت محبوبیت این سبک از بازیها، طراحی هنرمندانه و بسیار حرفهای میزان سختی است. به این معنی که سازندگان تنها مراحل و دشمنان شکست ناپذیر را در مقابل بازیکنان قرارندادهاند بلکه بازی به همراه دشواری، یک اثر هنرمندانه بسیار سرگرمکننده است و بازیکنان با درک فضا و روند بازی و بالابردن مهارت خود میتوانند بر چالشها پیروز شوند. بسیاری از بازیهای دیگر، همواره سعی بر تولید محصولی مشابه بازی این شرکت ژاپنی داشتهاند اما هریک به نوعی مشکلاتی مانند سختیهای بی دلیل و غیرمنطقی داشتند که باعث شکست آنان در مقابل بازیهای Soul شدند.
روند بازی
یک بازی در سبک اکشن نقشآفرینی که از زاویه سوم شخص با گیم پلی متمرکز بر مبارزه و اکتشاف انجام می شود. بازی دارای عناصری شبیه به مواردی است که در سایر بازیهای شرکت FromSoftware، مانند سری Souls، Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice وجود دارد. هیدتاکا میازاکی کارگردان بازی توضیح داد که بازیکنان بازی را با یک مسیر خطی شروع میکنند اما در نهایت و پس از پیشرفت در روند بازی میتوانند آزادانه در سرزمینهای بازی سفر و اکتشاف کنند.
مناطق اصلی از طریق یک منطقه مرکزی (Hub) به هم متصل می شوند که بازیکنان می توانند در مراحل بعدی بازی به آن دسترسی داشته باشند. البته یک سیستم سفر سریع (Fast Travel) نیز در بازی وجود دارد. در طول بازی، بازیکنان با شخصیتهای غیربازیکن (NPC) و دشمنانی، از جمله نیمه خدایان که بر هر منطقه اصلی حکومت میکنند و بهعنوان رئیسهای اصلی بازی قرار گرفتهاند، مواجه میشوند.
مبارزات در Elden Ring به شدت به عناصر شخصیتسازی (Character Creation) موجود در بازیهای قبلی Souls شباهت دارد و ویژگیهای مبارزات براساس ضربات محاسبهشده با استفاده از مهارتها، تواناییهای جادویی، قابلیتهای دفاعی و جا خالی دادن است. Elden Ring مبارزات برروی اسب و سیستم کشتن مخفی را به همراه دارد که میتوان گفت با عنصر اصلی گیم پلی Sekiro مطابقت دارد.
تمامی این تنوع در انتخاب سبک مبارزه باعث شده تا بازیکنان نسبت به علاقه خود، استراتژی مبارزات در بازی را برنامهریزی کنند.
مهارتهای مبارزات نسبت به تعداد بیشمار سلاحها داخل بازی متغیر هستند که در کنار تجهیزات، تواناییهای جادویی و آیتمهای بازی، هر مبارزه را به یک سرگرمی فوقالعاده تبدیل میکنند. بازیکنان میتوانند با استفاده از مواد موجود در جهان بازی آیتمهای مختلفی بسازند و یا ابزارهای خود را ارتقا دهند. این بازی همچنین دارای قابلیت احضار (Summoning) است، که در آن بازیکنان میتوانند طیف وسیعی از ارواح جمعآوری شده را که در سراسر نقشه جهانی بازی پنهان شدهاند، از جمله دشمنانی که قبلا شکست دادهاند، را به عنوان متحد برای کمک به آنها در نبرد احضار کنند.
داستان بازی
داستان بازی زمانی پس از نابودی سرزمین Elden و پراکنده شدن تکههای آن اتفاق می افتد. اکنون این سرزمینهای تکهتکه شده توسط فرزندان نیمه خدای ملکه Marika اداره میشود، که هر کدام دارای تکهای از حلقه هستند که آنها را فاسد کردهاند. بازیکنان باید قلمروهای نیمه خدایان را یکی یکی طی کنند تا در نهایت همه تکههای حلقه Elden را بازیابی کنند و به ارباب اصلی Elden تبدیل شوند.
چه کسانی از انجام بازی Elden Ring لذت میبرند؟
اگر بازیهای ویدئویی را برای استراحت و به صورت سرگرمی ساده انجام میدهید و یا اگر زمان زیادی برای بازی کردن ندارید بهتر است سراغ بازی Elden Ring نروید! در بازی بدون شک به صورت دائم و متعدد توسط انواع دشمنان کوچک و بزرگ کشته خواهید شد. باید حافظه قوی برای به خاطر سپردن مسیرهای متعدد بازی داشته باشید. پس از کشته شدن و یا شروع مجدد بازی در روزی جدید باید به یاد داشته باشید که مقصد شما کدام سمت بوده است. تمامی این مسائل در عین پیچیدگی، این بازی را به یک تجربه بسیار سرگرمکننده و لذت بخش برای مخاطبین خود تبدیل کرده است. البته کاربران معتقدند که Elden Ring نسبت به بازیهای مشابه دیگر، قابل یادگیری و سادهتر برای شروع است که در ادامه روند بازی و با بزرگ شدن وسعت بازی، دشوارتر میشود.
بازیهای سبک Soul به سخت بودن شهرت دارند که میتواند برای برخی بازیکنان آزاردهنده باشد. این ایده که بازیهای Souls سخت هستند حقیقت دارد، اما میتوان از آنها به عنوان تمرینهایی برای تصمیمگیریهای داخل بازی یاد کرد. شما قرار است در بازی خیلی کشته شوید اما این اتفاقات قرار است تا به شما آموزش دهند که با هر بازیکن و مانعی در بازی چگونه برخورد کنید. میتوان گفت که بازی اغلب درباره یادگیری الگوها و قابلیتهای دشمنان و سپس حمله در زمان مناسب است. بازیکنان باید بدانید چه زمانی باید حمله و چه زمانی حتی فرار کنند.
بازی مملو از افراد عجیب و غریب و رازهای پنهان است. شما با اشیا بسیار زیادی روبرو خواهید شد که در ابتدا کاربرد آنها را نمیدانید ولی توضیحی در جایی از بازی در مورد آنها به شما ارائه خواهد شد. برخلاف تقریباً هر بازی دیگری در این سبک، در Elden Ring به راحتی میتوان همه افرادی را که با آنها صحبت کرده اید و درخواستهایی از شما داشتهاند (Side Quests) را فراموش کنید و به مسیر خود ادامه دهید. البته انجام هریک از ماموریتها طبیعتاً جوایزی برای شما به ارمغان خواهند داشت.
برخلاف اغلب بازیهایی که بهطور مستقیم با بازی کردن آنها را یاد میگیرید، سیستمهای Elden Ring مبهم هستند و برای یادگیری برخی از رازها و یا مسیرهای بازی نیازمند جستجو در اینترنت هستید. جامعه طرفدار بازی تعداد زیادی ترفندهای پنهان (به صورت ویدئو) و انواع نکات را برای آسان کردن بازی برای خود کشف کرده و به اشتراک دیگران گذاشته است. نکاتی مانند پیدا کردن سلاحها و جادوی بسیار قدرتمند، یا مسیرهای مخفی برای دستیابی به آیتمهای پنهان.
شما می توانید ساعتهای زیادی از اوقات فراغت خود را درصرف این بازی کنید و در عین حال باز هم کارهایی جدید برای انجام دادن در بازی داشته باشید. حتی به پایان رساندن بازی به سرعت و بدون مسیرهای جانبی ساعتها به طول میانجامد. Elden Ring چند بهبود جدید را در این سبک معرفی داشته است و ساختار بازی به اندازه بازیهای قبلی میزان صبر بازیکنان را آزمایش نمیکند. به عنوان مثال Rune آیتمی است که پس از شکست دشمنان دریافت میکنید و به عنوان پول در بازی برای خرید آیتم و ارتقا شخصیت استفاده میشود و وقتی کشته میشوید در محل مرگ خود رها میشود. در Elden Ring پس از شکست، بازی شما را به نقطهای که کشته شدهاید هدایت میکند تا بتوانید Rune از دست رفته خود را جمعآوری کنید.
اگر قبلا بازیهای Soul را انجام داده و جزو طرفداران آنها هستید، مطمئن باشید که از Elden Ring بیشتر لذت خواهید برد و بخش بسیار بزرگی از زمان بازی کردن شما را به خود اختصاص خواهد داد.